مقالات

چیست Zelle

(zelle) زل چیست و چطور کار می کند

زل یک اپلیکیشن انتقال پول نفر به نفر و بدون واسطه است که به کاربران اجازه انتقال حساب از یک بانک به بانک دیگر را می دهد.این روش مختص انتقال وجه در کشور آمریکا می باشد.

این برنامه, یکی از اپلیکیشن های موبایل در حال رشد می باشد که به شما اجازه پرداخت به شخص دیگر را تنها با کلیک کردن روی یک دکمه میدهد. جالب است بدانید این انتقال پول حتی زمانی که شخص مورد نظر شما یا همان گیرنده دارای حساب های بانکی متعدد در آمریکا باشد نیز امکان پذیر است.

برخلاف رقبایی مانند ونمو , پی پال و کش اپ, زل از شما هزینه اضافی بابت انتقال فوری مبالغ از شما دریافت نمیکند.

در ادامه این مطلب می توانید بیشتر در مورد اینکه زل چطور کار می کند و چه مزایا و معایبی دارد همراه ما باشید.

نکات کلیدی و مهم درباره انتقال پول از طریق زل

·       زل یک اپلیکیشن انتقال پول میباشد که به شما فرصت انتقال سریع پول را به اعضای خانواده و حتی دوستان تان را فراهم می آورد.

·       بیشتر از 1700 بانک در آمریکا از روش انتقال زل در اپلیکشن هایشان استفاده می کنند.

·       برخلاف خیلی از اپ های انتقال پول, زل مبلغی را برای انتقال آنی پول دریافت نمی کند.

·       انتقال پول از طریق زل, به طور کلی بسیار امن است, اما بهرحال دارای خطرات و ریسک هایی نیز می باشد که این خطرات شامل اشکالات بانکی هم است که می تواند بر انتقال پول تاثیر بگذارد. __  نحوه کار (zelle)  زل چطور است ؟ __ همانطوری که قبلا به این اشاره کردیم, (zelle) زل یک اپلیکیشن و روش پرداخت پول است که به شما در انتقال سریع پول به خانواده و دوستان از طریق اپ موبایل کمک می کند.

و طبق اشاره بالا, بیش از 1700 اپلیکیشن های بانکی روش انتقال (zelle) زل را پیشنهاد میکنند و این روش پرداخت را در اپ خود فعال کرده اند.

شما از طریق اپ zelle و یا از طریق اپ بانکی خود که سرویس zelle را پشتیبانی میکند ثبت نام می کنید. سپس از طریق شماره موبایل و یا آدرس ایمیل شخص مورد نظری که می خواهید برای او مبلغی را ارسال کنید درخواست انتقال وجه را ثبت می کنید.

و در آخر مبلغ مورد نظری که می خواهید انتقال دهید را مشخص میکنید و پس از آن شخص گیرنده دستورعمل نحوه دریافت سریع مبلغ را دریافت می کند.

 Zelle متعلق به شرکت Early Warning Services , یک فناوری مالی (fintech) متعلق به هفت بانک بسیار بزرگ با نام های: Bank of AmericaCapital OneJPMorgan ChasePNC BankTruistU.S. Bank, and Wells Fargo می باشد.

این اپ انتقال پول در سال 2017 برای رقابت با شرکت هایی مانند Paypal  و Venmo, که هر دو آنها متعلق به شرکت PayPal Holdings Inc. (PYPL) و همینطور برای رقابت با Cash App که متعلق به شرکت Block Inc. (SQ) راه اندازی شد.

 مقدار پولی که می خواهید انتقال دهید بستگی به سقف انتقال حساب بانکی شما دارد.

اگر بانک شما از سرویس Zelle پشتیبانی نمی کند, سقف انتقال هفتگی شما 500 دلار خواهد بود و شما نمی توانید درخواست افزایش این مبلغ را داشته باشید.

مثالی برای درک اینکه Zelle چطور کار می کند:

سرویس پرداخت Zelle مشابه بقیه سرویس های پرداخت کار می کند.

برای مثال اگر شما و دوستانتان داخل رستورانی باشید و در نظر داشته باشید که مبلغ مورد نظر را بصورت اشتراکی و یا به اصطلاح دونگی پرداخت کنید, یک نفر می تواند کل مبلغ را پرداخت کند, سپس شما و بقیه همراهان تان می توانید از سیستم پرداخت Zelle برای پرداخت سهم خود استفاده کنید.دوست شما بجای دریافت پول نقد, عین مبلغ را در حساب بانکی خود دریافت خواهد کرد.

با سیستم پرداخت Zelle در عرض چند دقیقه پول و مبلغ مورد نظر ارسال و دریافت می شود و شما مجبور نیستید برای پردازش پرداخت روزها منتظر بمانید.

مزایا و معایب سیستم Zelle

مزایای Zelle شامل فراهم کردن یک راه راحت و مناسب انتقال پول در چند دقیقه و بدون کارمزد است. سیستم و سرویس های پرداخت موبایلی نیاز بهراه داشتن پول نقد و خطر دزدیده شدن این مقدار پول را کاهش می دهند.

هرچند Zelle معایبی دارد که باید حتما آنها را به ذهن بسپارید. برای مثال, اگرچه Zelle  به طور کلی برای استفاده کردن بسیار امن است, این اپلیکیشن از سیستم احراز هویت برای نظارت بر حساب انتقال و دریافت وجه شما استفاده می کند, کاربران مشکلاتی را در طول انتقال وجه مشاهده و تجربه کرده اند, قطعی سیستم بانکی یکی از معایب و مشکلات مشاهده شده است. همچنین اگر در تراکنش وجه اشتباهی رخ دهد, در حال حاضر Zelle حفاظتی و پشتیبانی که معمولا کارت های اعتباری می دهند را فراهم نمی کند.

آیا Zelle ازVenmo  امن تر است؟

به طورکلی Zelle و Venmo هر دو یکی از اپلیکیشن های امن انتقال پول هستند چراکه از ویژگی هایی مانند احراز هویت, رمزگذاری و نظارت بر ایمن و امن سازی انتقال وجوه استفاده می کنند.

معایب استفاده از Zelle چیست؟

یکی از معایبی که می توان برای این اپ نام برد امکان کلاهبرداری و دزدی از طریق این اپ است. که شما از طریق لینک Report a Scam شکایت و تجربه خودتان را به شرکت Zelle گزارش کنید.

کاربران گاها با مشکلات دیگری نیز رو به رو شده اند و می شوند که این اشکالات در صورت بروز مشکل فنی از طرف بانک و یا اپلیکیشن رخ میدهند و این مشکلات شامل:

۱- نرسیدن وجه مورد نظر به شخص مورد نظر.

۲. عدم توانایی جهت کنسل کردن انتقال وجه: شما نمی توانید انتقال وجه را کنسل کنید چرا که انتقال پول به شخص گیرنده با سرعت بالایی انجام می شود.

آیا برای Zelle نیازمند به داشتن یک حساب بانکی هستیم؟

در جواب به این سوال باید گفت بله! شما برای داشتن Zelle نیاز دارید یک حساب بانکی داشته باشید, آنهم حساب بانکی در ایالات متحده آمریکا!

گیرنده انتقال پول هم باید حسابی به همین شکل در امریکا داشته باشد, اما اگر بانکی متفاوت با بانک فرستنده باشد مشکلی ایجاد نمی شود.

 آیا Zelle کارمزدی از ما دریافت می کند؟

جواب این سوال خیراست. Zelle برای دریافت و انتقال وجه از شما کارمزدی دریافت نمی کند. اگرچه تعدادی از بانک ها و موسسات مالی این کارمزد را از طرف خودشان درخواست می کنند. در واقع شما باید با موسسه مالی طرف حساب خودتان هماهنگ کنید که آیا کارمزدی برای انتقال و دریافت وجوه از طریق Zelle دریافت می کنند یا خیر!

 نتیجه گیری

Zelle می تواند بدون در نظرگرفتن نام بانک, راه سریع و آسان و امنی را برای انتقال وجه به شخص دیگری را برای شما فراهم بیاورد.

برخلاف دیگر رقبا, Zelle انتقال آنی پول را بدون دریافت کارمزد را برای شما در انتقال و دریافت وجه, فراهم می آورد.

هرچند مانند خیلی از تکنولوژی های روز و اپلیکیشن های روز دنیا, کاربران Zelle هم گاها با اشکالات و خطاهایی درون برنامه ای و یا از طرف بانک رو به رو هستند که این اشکالات می تواند بر انتقال پول تاثیربگذارد.

عاقلانه است که شما قبل از انتقال وجه مورد نظر درباره نحوه کارکرد,  معایب و مزایا و هزینه هاو کارمزد های مرتبط را بسنجید.

انتقال وجه به کشورهای مختلف دنیا و مخصوصا واریز به حساب های بانکی در آمریکا از طریق  Danesh Exchange صرافی دانش به راحتی و در سریعترین زمان صورت می پذیرد. صرافی دانش در کانادا دارای مجوز رسمای از اداره نظارت بر فعالیت های مالی کانادا می باشد.

راه های ارتباطی ما در پایان این مطلب ذکر شده است. پاسخگوی سوالات و سفارشات شما هستیم. با ما در ارتباط باشید.

شما می توانید از طریق تلگرام و واتس اپ با  Danesh Exchange در تماس باشید یا با ورود به صفحه اول سایت درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

شماره تلفن ها و یا آدرس ایمیل صرافی دانش به شرح ذیل می باشد :

+1 (416) 666 3080

+1 (888) 837 9535 (Toll free)

info@daneshfx.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *