مقالات

ایمیل ای ترنسفر

ایمیل ای ترنسفر

ایمیل ترنسفر چیست و چگونه کار می کند؟

ایمیل ترنسفر یا etransfer یا EMT یک خدمت بانکداری خرده‌ فروشی است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از ایمیل و سرویس بانکداری آنلاین خود، وجوه را بین حساب‌های شخصی انتقال دهند. این خدمت در کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد و از بزرگترین موسسات بانکی آن کشور قابل دسترسی است. انتقال پول ایمیلی به عنوان یک روش امن برای انتقال وجوه مورد تایید قرار می‌گیرد.

EMT به طور معمول به عنوان انتقال اینتراک (Interac e-Transfer) شناخته می‌شود، زیرا این خدمت توسط شرکت اینتراک ارائه می‌شود، که یک شرکت کانادایی در ایجاد شبکه‌های بین‌بانکی برای تسهیل معاملات مالی بین بانک‌ها فعالیت دارد.

چگونگی کارکرد انتقال پول ایمیلی (EMT):

انتقال پول ایمیلی (EMT) از طریق برنامه بانکداری آنلاین حساب‌دار کاربر آغاز می‌شود. کاربران مبلغی را برای انتقال انتخاب می‌کنند و حساب خاصی که وجوه از آن برداشت خواهد شد را مشخص می‌کنند. آن‌ها مخاطب این وجوه را انتخاب کرده(با آدرس ایمیلی که از قبل در مخاطبین خود سیو کرده اید) و پس از تأیید، وجوه فوراً برداشت می‌شود. سرویس انتقال اینتراک امکانات اتوماتیک و درخواست وجه را نیز ارائه می‌دهد.

معمولاً گیرنده یک ایمیل با یک سوال امنیتی خاص به همراه دستورالعمل‌هایی در مورد دریافت وجوه از طریق یک وب‌سایت امن دریافت می‌کند. که از قبل ، مخاطب شما جواب این سوال امنیتی را جهت دریافت وجه به شما اعلام می می کند . وجوه بدون هزینه اضافی در صورت اینکه گیرنده در مؤسسه بانکداری آنلاین مربوطه حساب داشته باشد ، فوراً واریز می‌شود یا ممکن است سه تا پنج روز کاری اضافی زمان ببرد.

انتقال اینتراک در ایالات متحده قابل دسترسی نیست، اما از طریق همکاری اینتراک با مسترکارد و وسترن یونیون، ممکن است پول از یک بانک کانادایی به ایالات متحده ارسال شود. در گزارشی دیگر راجب هر یک از اینها توضیح مفصل خواهیم داد.

امنیت سایبری و EMT: همانند تمام تراکنش‌های بانکی، انتقال پول ایمیلی (EMT) ممکن است به کلاهبرداری ختم شود، بنابراین امنیت سایبری و ایمنی مالی آنلاین اهمیت دارند. پول در یک EMT از طریق ایمیل انتقال داده نمی‌شود، فقط دستورات برای بازیابی و واریز وجوه از حساب‌های مشارکت‌کنندگان ارسال می‌شود. که این عمل ضامن امنیت پرداخت وجوه شما می باشد. البته جدا از این مسئله ، صرافی دانش هر یک از ایمیل ها را از قبل چک می کند و از امنیت طرف گیرنده یا واریز کننده اطمینان حاصل می کند تا وجوه پرداختی شما بدون مشکل به حساب مقصد واریز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *