مقالات

شرایط و قوانین صرافی دانش

لطفا شرایط و قوانین ارسال و دریافت انواع حواله ارزی را کامل مطاله نمایید. انجام هر تراکنش ریالی و غیر ریالی با این مجموعه به منزله این امر می باشد که کلیه موارد ذیل مورد قبول شما بوده و با آگاهی کامل از کلیه موارد نسبت به انجام حواله اقدام نموده اید.

ارسال پول از ایران به کانادا

در بخش شرح و بابت مربوط به واریز ریال ( شامل حواله پایا ، ساتنا، چک بین بانکی ) فقط عبارت “بدهی” یا ” تادیه دیون”ذکر گردد. در غیر اینصورت مبلغ ریالی بدون نیاز به هماهنگی با شخص ارسال کننده ، عودت داده می شود

رسید وجوه ریالی حتما پس از انجام باید همان روز در تایم اداری ایران برای صرافی ارسال شود.

چنانچه در روزهای آتی رسید ریالی ارسال شود مورد قبول صرافی نمی باشد و بر اساس نرخ توافقی نیز عمل نخواهد شد.

از آنجاییکه که خیلی از حساب های ریالی ارسالی مربوط به مشتریان می باشد، مطالبه یا عودت وجه و یا جبران اضافه واریز بر عهده ما نمی باشد.

فیش های ریالی باید خوانا باشد ، نام گیرنده و مبلغ و تاریخ کاملا مشخص باشد.

امکان پرداخت نقدی به مشتری فقط در صورت تایید دریافت وجه توسط گیرنده می باشد.صرف ارسال وجه و یا رسید مبنای عمل صرافی نمی باشد.

به عنوان مثال ، حواله های پایا که روز تعطیل انجام شود، روز کاری بعد توسط گیرنده دریافت می گردد.

چنانچه مشتری نیاز به دریافت رسید رسمی از صرافی دارد، می بایست قبل از انجام حواله نقدی و غیر نقدی ،این مطلب را به اطلاع صرافی برساند.

حواله بانکی حداقل بین 1 تا 3 روز کاری زمان نیاز دارد. این زمان ممکن است نسبت به شرایط کشورهای مبدا و مقصد نیز تغییر کند. لذا حتما قبل از انجام حواله نسبت به زمان واریز یا پرداخت نقدی با صرافی هماهنگ کنید.

چنانچه نوع واریز حواله به حساب گیرنده از قبل با صرافی هماهنگ نشود، تعدد واریزی ها به حساب مشتری و انتخاب نوع واریزی ( چک، ایمیل ترانسفر و یا کش دیپازیت ) بر عهده صرافی می باشد.

نرخ های ارایه شده بر مبنای حواله بانکی به حساب اشخاص و در بانک هایی می باشد که دارای شعبه های زیاد در محدوده جغرافیایی صرافی می باشد. ( بطور مثال تی دی، سی آی بی سی، بانک آو مونتریال و …. ) ، حساب شرکت و یا موسسه با نرخ و کارمزد متفاوت می باشد.

ارسال پول از کانادا به ایران

واریز ریالی معمولا روز کاری بعد ( به تایم ایران ) بعد از دریافت وجه انجام می شود. این زمان معمولا ثابت می باشد ولی چنانچه شماره حساب اعلام شده توسط مشتری اشتباه بوده و یا سیستم بانکی در ایران قطع شده باشد ، روز کاری بعد از آن ( با همان نرخ توافق شده) واریز ریالی انجام می شود.

چنانچه تعلل در پرداخت توسط صرافی انجام شود، صرافی در روز کاری بعد نسبت به پرداخت اقدام می نماید و چنانچه نرخ خرید افزایش داشته، بر اساس آن محاسبه و جبران می گردد.

صرافی تعهدی در انجام حواله در ساعتی مقرر و خاص ندارد و واریز ریالی در زمان کاری صرافی در ایران انجام می شود.

در مواردی حواله های پایا پس از کسر از حساب صرافی، با یک روز تاخیر به حساب گیرنده واریز شده است، لذا صرافی فقط نسبت به انجام حواله ریالی در روز مقرر متهد می باشد و بابت زمان دریافت آن توسط گیرنده نمی تواند تضمین دهد.

حواله به حساب اتباع ( غیر ایرانی ) ممکن است توسط سیستم بانکی برگشت داده شود ، در اینصورت مشتری موظف می باشد تا حساب جایگزین ارایه کنه. در غیر اینصورت مبلغ بستانکاری ریالی شما به نرخ روز دلار محاسبه و به شما عودت داده می شود.

مشتری موظف می باشد تا نسبت به فعال بودن حساب ریالی، عدم مسدودی حساب و عدم هر گونه مشکلی قانونی جهت حساب ریالی اطمنیان کامل کسب کند و سپس حساب ریالی را به صرافی ارایه کند.

همچنین ارایه شماره شبا مقصد الزامی می باشد. پس بهتر است هم شماره کارت و هم شماره شبا به صرافی ارایه گردد

مشتری می بایست با دست خط خود و یا بصورت تایپ شده و یا عکس به صورت کاملا واضح، شماره شبا و شماره کارت و نام صاحب حساب را به صرافی ارائه کند، در غیر اینصورت جبران خسارت بابت اشتباه واریزی بر عهده صرافی نمی باشد.

دریافت نرخ بصورت لحظه ای از صرافی هیچگونه تعهدی را برای طرفین ایجاد نمی نماید. لذا چنانچه قصد انجام معامله با نرخ توافقی دارید، شرایط و قوانین را کامل از صرافی جویا شوید (بطور مثال بیع ارقام کلان، نیازمند دریافت بیعانه می باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *